Με διάφορες αφορμές έχω γράψει στο blog μας, ότι η μόρφωση που λαμβάνουν οι φοιτητές στις Πανεπιστημιακές μας Σχολές, θα μπορούσε, σε σημαντικό βαθμό, να διανθιστεί με πρακτικά θέματα τα οποία θα είναι τουλάχιστον χρήσιμα για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία.
Θυμάμαι ότι όταν σπούδαζα στο Οικονομικό στο Αριστοτέλειο (1990-1994 για τους κουτσομπόληδες….!!!), τα περισσότερα μαθήματά μας δεν είχαν καμία, μα ΚΑΜΙΑ, πρακτική εφαρμογή για το 98% των φοιτητών. Πολύ λίγα ήταν αυτά τα οποία μας χρησίμεψαν στην πορεία, για να μην πω βέβαια τότε ότι τα συγγράμματα ήταν γραμμένα 15-20 χρόνια πιο πριν και μας δίδασκαν ακόμα οικονομικές θεωρίες που είχαν βγει στην πορεία…….ΜΟΝΟ θεωρίες…!!
Για να το κάνουμε λίγο πιο οδοντιατρικό το θέμα…….ας πάμε στα των Οδοντιατρικών Σχολών. Κι άλλες φορές αναφέρθηκα ότι ΛΕΙΠΕΙ από τον οδοντιατρική μας παιδεία το μάθημα «Επαγγελματίας οδοντίατρος». Δυστυχώς, οι περισσότεροι που βγαίνουν από τις σχολές μας, μπορεί να έχουν άριστη γνώση της οδοντιατρικής σαν επιστήμη, αλλά όταν πάνε να ανοίξουν οδοντιατρείο, αντιμετωπίζουν ένα Γολγοθά, άνευ προηγουμένου!!! Γιατί? Μα γιατί απλούστατα, άλλο το να είσαι καλός επιστήμονας και άλλο το να είσαι και καλός επαγγελματίας. Κάτι που στα περισσότερα καταξιωμένα Πανεπιστήμια του εξωτερικού, είναι ειδικό μάθημα.
Αυτά όμως τα έχουμε ξαναπεί! Σήμερα, θα ήθελα να προσθέσω και ένα ακόμα μάθημα……!!!
Τι είναι το οδοντιατρικό μηχάνημα, πώς λειτουργεί, ποιές είναι οι βασικές του αρχές. Το ίδιο και για τα υπόλοιπα βασικά εξαρτήματα που έχει ένα σύγχρονο οδοντιατρείο. (π.χ. κλίβανος, ακτινογραφικό, κλπ)
Είναι, για εμένα φυσικά, αδιανόητο να μην ξέρει ένας οδοντίατρος, πώς δουλεύει ένα οδοντιατρικό μηχάνημα. Και δεν μιλάω φυσικά για τεχνολογία, βασικές αρχές λέμε τώρα. Δεν είναι δυνατό να μην ξέρει τη διαφορά ανάμεσα στο airmotor και στο micromotor. Γιατί το ένα και γιατί το άλλο. Τι διαφορά έχει ο ξηρός από τον αυτόκαυστο κλίβανο και πολλά παρόμοια θέματα. Ειλικρινά, για εμένα πάντα… ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ.
Έρχονται στις εκθέσεις μας νέοι οδοντίατροι, οι οποίοι τα έχουν τόσο μπερδεμένα μέσα στο μυαλό τους, που την περισσότερη ώρα την αφιερώνουμε στα βασικά και τελικά πολύ λίγη ώρα στην ουσία. Φυσικά, ελλοχεύει πάντα ο κίνδυνος να σου πει, καλά εγώ τα ξέρω γιατί μου τα είπε ο προηγούμενος ή ο «μέντορας» μου………, και να τραβάς τα λίγα σου μαλλιά με αυτά που ακούς! ΥΠΟΜΟΝΗ!!!!!!
Πάντως, ειλικρινά, όσοι έχω την τιμή να διαβάσετε αυτό το κειμενάκι, και έχετε τη δυνατότητα να επηρεάσετε καταστάσεις στα Πανεπιστήμιά μας, προτείνετέ το! Θα σας ανάψω λαμπάδα!!!!!